Sov ikke på tre dager før tannlegetimen

Å være nervøs før man skal til tannlegen er helt normalt, men for noen er tannlegeangst - eller odontofobi - så alvorlig at de unngår å dra til tannlegen på flere tiår. Heidi slet med alvorlig odontofobi – helt til hun møtte Cesilie Hegna ved Oris Dental Tønsberg.
Tannlege ved Oris Dental gir konsultasjon til pasient om usynlig tannregulering.

Deilig tannbehandling. Er det mulig?

«Deilig» er kanskje ikke det første ordet man tenker på når man skal til tannlegen, men hvorfor kan det ikke være sånn? Se hva våre tannleger og tannpleiere gjør for at du skal føle deg trygg, ivaretatt og avslappet fra start til slutt.
Student med tannbørste i munnen, som vurderer om hun skal besøke en tannlege hos Oris Dental.

Prioriter tennene dine – også som student

Økonomi, tannlegeskrekk og en travel hverdag er noen av grunnene til at enkelte studenter dropper tannlegebesøket. Hvis du er student, eller har barn som studerer, sjekk ut våre tips og løsninger til å holde munnen sunn!
Spesialist i periodontitt Odd Bjørn Lutnæs ved Oris Dental.

Lang i tannen?

Uttrykket «lang i tannen» blir brukt for å beskrive personer på sine eldre dager. Det er imidlertid ikke tannen som vokser, men tannkjøttet som trekker seg tilbake. Les artikkelen for å lære mer om symptomene og anbefalinger til forebygging fra tannlege Odd Bjørn Lutnæs, vår spesialist i periodonti.

Akutt behov for tannlege?

Noen ganger kan tannpine og smerter i munnen være så ille at man må få umiddelbar behandling. Våre behandlere strekker seg langt for å gi deg hjelpen du trenger - når du trenger den mest.

Seks tips til sunne tenner på sommerferie

Om sommeren og i ferier hender det at de gode hverdagsrutinene glipper. Vi drikker og spiser litt annerledes enn ellers, og driver gjerne med andre aktiviteter. Her får du seks tips til hvordan du kan ivareta tannhelsa i sommer, og møte høsten med et smil.

Ny tannklinikk i Nesttun sentrum

8. september åpner Oris Dental dørene til sin nye, topp moderne klinikk ved porten av Nesttun sentrum. Klinikken etableres med fem anerkjente tannlegepraksiser fra nærområdet som flytter all sin kompetanse og ekspertise inn under samme tak.
Tannlegene Eirik Salvesen og Stian Solli Kanestrøm leser fagartikkel på tannklinikken om smittevern.

Tannkjøttsykdom øker risikoen for komplikasjoner ved Covid-19

- Vi har sett studier som setter kronisk tannkjøttbetennelse (periodontitt) i sammenheng med andre sykdommer i flere år. Funnene i denne undersøkelsen er hyperaktuelle, nå når vi befinner oss midt i en pandemi, sier Eirik Aasland Salvesen - spesialist i periodonti og leder av Oris Academy.

Slik blir du kvitt snorking!

Ønsker du å bli kvitt snorking? Vi har snakket med Paul-Arne Hordvik, fra Oris Dental Arken Åsane i Bergen, som har lang erfaring med å hjelpe pasienter å bli kvitt snorking.

Slik ble Marte (32) kvitt blottede tannhalser

Marte Haarberg (32) er en av mange som har fått tannkjøttet trukket tilbake. Nå ser Tannlege Anders Wangestad at etterspørselen etter å ordne på blottede tannhalser stadig øker – og spesielt blant unge kvinner.