Vi tar imot henvisninger fra kolleger i hele Norge. Hos oss kan du få hjelp med både små og store utfordringer, deler av behandlingen eller ferdigstilt totalbehandling.

Nå kan du sende digitale henvisninger til våre spesialister

For å sikre sømløs henvisning for både deg og dine pasienter, satser vi nå på å kjøre henviser-prosessen digitalt. Det betyr at du ikke lengre trenger å sende henvisninger i posten og at vi kvitter oss med tidligere ulemper dette har medført.

For pasientene betyr dette raskere svar, at pasientinformasjonen behandles sikkert, samt at alle henvisninger og pasientkasus samles på en plass for bedre totaloversikt.

Send henvisning digitalt

Til oss kan du enkelt sende digitale henvisninger gratis og få raske svar.
Tjenesten heter Konekta og ivaretar pasientsikkerheten i tråd med GDPR og Norsk Helsenett.

  • Logg inn med Norsk BankID
    Den første gangen du logger inn blir du bedt om å skape
    en konto der du kan invitere inn flere brukere fra klinikken

  • Last opp henvisning og bilder
    Du kan også skrive henvisning direkte i Konekta

  • Inviter inn ønsket Oris-klinikk
    Dette gjør du ved å klikke på «inviter samarbeidsklinikk»

  • Dere får en e-post når henvisning er besvart

Våre spesialister hjelper deg med din pasient

Hos oss er det kort ventetid og vi yter akutt service når du trenger oss. Vi har spesialister som kan bistå med alle typer behandlinger, og vi sier alltid ja til å hjelpe deg.

Du er hjertelig velkommen til å bli med på behandlingen om du vil. Slik at du får full oversikt over behandlingen om du ønsker det.

Det er viktig for oss å levere behandling med solid faglig forankring og høy kvalitet. Derfor håper vi du tar deg tid til å lese nedenfor hvorfor du skal velge oss.

Endodonti

Kjeveortopedi

Oral kirurgi og medisin

Periodonti

Protetikk og bittfunksjon

Radiologi

Vi respekterer vår relasjon med deg som henviser og kollega

Oris Dental markedsfører aldri allmennpraksisen vår til henviste pasienter. Vi setter pris på at du som kollega velger å benytte oss, og gjør aldri annen behandling enn det henvisningen din tilsier at du ønsker vi skal utføre.

Vi håper at du kan få en enda bedre relasjon til din pasient ved å benytte oss, noe vi er svært takknemlige for å få lov til å gjøre, og derfor tilbyr vi heller aldri pasienten din å bli fast pasient hos oss.

Vi ønsker at du skal få gode tilbakemeldinger fra din pasient. Pasienten skal oppleve at du tar grundig ansvar for tannhelsen ved å koble på spesialister hos Oris Dental ved behov. Vi er svært takknemlige for at du stoler på oss til denne oppgaven, og sørger alltid for at pasienten kommer tilbake til deg etter endt behandling hos oss.

Hvorfor henvise til våre spesialister?

Om du tidligere har henvist en pasient til oss, har du sannsynligvis mottatt brosjyrer og informasjon om vår prosess. Om dette er første gang du henviser til oss vil du motta dette snarlig.

Vi skaper forutsigbarhet for deg og din klinikk gjennom ansvar for pasienter du henviser til oss.

Forutsigbarhet innebærer:

  • Når du henviser til oss oppretter vi pasientjournal ved mottak der henvisning blir registrert.
  • Vi registrerer pasienter som henvist i Opus så de ikke mottar annen markedsføring.
  • Vi setter av god tid til en grundig undersøkelse og utarbeider behandlingsplan og kostnadsoverslag.
  • Vi tilbyr deg som henviser å hospitere ved pasientens behandling om ønskelig.
  • Ved uforutsette ting tar vi raskt kontakt med deg per telefon eller mail.
  • Kort tid etter hver behandling sender vi deg epikrise slik at du er oppdatert.
  • Vi kontrollerer alltid vårt arbeid på dine pasienter.
  • Vi tar alltid ansvar for eventuelle komplikasjoner sammen med deg.

Vi følger opp din henviste pasient

Forberedelse og struktur fører til god og trygg tannbehandling. Derfor har vi opparbeidet oss solide rutiner på hvordan vi skal håndtere din pasient ved en henvisning.

Når du sender en henvisning til Oris Dental kan du være trygg på at vi følger opp pasienten på følgende måte:

  • Vi ringer pasienten din straks henvisning er mottatt.
  • Vi sender ut behandlingsinformasjon til pasienten.
  • Vi minner pasienten pr tlf/sms om avtalt time i forkant.
  • Vi tar oss godt med tid til pasienten for å unngå en stresset atmosfære.
  • Vi gir pasienten grundig muntlig og skriftlig post.op informasjon.
  • Vi gjennomfører post.op kontroller etter standardiserte protokoller og behov.

Send oss tilbakemeldinger

Vi ønsker stadig å utvikle vår relasjon med deg som henviser og setter pris på din tilbakemelding.
Er det noe vi kan gjøre annerledes, gi beskjed. Vi besøker gjerne klinikken din om du ønsker faglig støtte fra oss.

Takk, vi setter stor pris på tilliten!