Oralkirurgi

Innen Oralkirurgi har vi tannleger med spesialist- og spesialutdanning, som kan fjerne tenner ved kirurgi – på trygt og smertefritt vis.

Tannkjøttbetennelse og tannkjøttsykdommer

Periodontibehandling er behandling av sykdom og betennelse i tannkjøttet. Dette rammer rundt halvparten av voksne nordmenn.

Tannimplantat

Moderne teknologi gjør det mulig å erstatte manglende tenner med tannimplantater for å gjenopprette et naturlig smil og god bittfunksjon.

Tilbaketrukket tannkjøtt

Tilbaketrukket tannkjøtt kan oppstå som følge av hardhendt pussing, bruk av for stiv tannbørste eller feil pusseteknikk. Bruk av snus kan også forårsake blottede tannhalser.

Gebiss og protese

Tannprotese, også kalt gebiss, er en god løsning når man mangler flere eller alle tennene i en kjeve. Våre spesialister hjelper deg mer enn gjerne med å få tilbake snakke- og tygge-funksjoner som normalt.

Søvnapné

Søvnapné er en sykdom som fører til pustestopp i over ti sekunder opptil flere ganger hver natt.  Om man har pustestopp (søvnapné) kan helsen påvirkes negativt. Ved mistanke om søvnapné, bør man utredes hos søvnmedisinsk spesialist.

Snorking – Snorkeskinne

Snorking er relativt vanlig og mer utbredt blant menn enn blant kvinner.  Man kan også se at snorking tiltar med økende alder og med økende grad av overvekt.

Tannbehandling med laser

Det er flere fordeler med bruk av laser i tannbehandling. Det kan blant annet gjøre behandlingen mer behagelig for deg.

Tannbehandling i narkose

Sedasjon og narkose er både angstdempende og nyttig når det er behov for annen smertelindring enn kun lokalbedøvelse. For personer med sterk angst for tannbehandling og ved noen større inngrep, kan det også være aktuelt å benytte full narkose.