Dette er Airflow og slik fungerer det

Airflow tannrens er en avansert metode for tannrensing der plakk og misfarging fjernes ved å blåse en fin blanding av vann og pulveroppløsning på tennene. Denne teknikken er en integrert del av Guided Biofilm Therapy (GBT), en sofistikert tilnærming til tannrens som fokuserer på effektiv fjerning av biofilm, også kjent som plakk, fra overflater i munnen. Metoden er skånsom mot både tannemalje og tannkjøtt, samtidig som den sikrer en grundig og effektiv rengjøring av tannoverflatene.

Derfor er det viktig å fjerne plakk og tannstein

I likhet med tradisjonell tannrens, virker også Airflow forebyggende mot tannkjøttsykdom og annen sykdom i tennene fordi det fjerner plakk og tannstein. Plakk inneholder bakterier som kan føre til karies eller betennelse i tannkjøttet, og i alvorlige tilfeller en kronisk tannkjøttsykdom, hvis det ikke fjernes regelmessig. Airflow kommer til på vanskelige steder som i tannkjøttlommer og i trange mellomrom mellom tennene og teknikken fjerner effektivt tannstein og overfladisk misfarging.

Her kan lese mer om tannkjøttsykdom.

Vi anbefaler alle våre pasienter å gjennomføre en tannundersøkelse med tannrens hos tannlegen minst en gang i året.

Airflow fjerner overfladisk misfarging på tennene

Mat og drikke med sterke farger som kaffe, juice og brus vil over tid misfarge tennene dine. Det samme gjelder røyk, snus og rødvin. Dessverre er ikke tannpuss, bruk av tanntråd og munnskyll i seg selv alltid nok til å fjerne tannstein og belegg som allerede har satt seg på tennene. Airflow fjerner effektivt overflatemisfargingen som sitter på det ytterste laget av emaljen.

Behandling med Aiflow hos Oris Dental

Fordeler med Airflow

Tannrens med Airflow gir en effektiv, raskere og mer komfortabel opplevelse av tannrens og kommer med flere andre gode fordeler:

1. Fjerner effektivt misfarging og plakk
  2. Skånsom rens som ikke skader tannemalje, bløtvev og slimhinner
  3. Kommer til i utilgjengelige områder som tannkjøttlommer og trange mellomrom
  4. En raskere metode for å fjerne plakk
  5. Kan brukes på personer med regulering
  6. Mer behagelig sammenlignet med tradisjonelle metoder som bruker skraping eller slipende materialer.
  7. Kan også brukes på implantater og proteser
  8. Rengjør også andre deler av munnhulen, som for eksempel tungen.

Velg Airflow hos Oris Dental

Tannrens er en grunnleggende del av den regelmessige tannundersøkelsen hos tannlegen eller tannpleieren og er som regel helt smertefritt. Dersom du ønsker det, kan tannrens hos Oris Dental gjennomføres med Airflow.

Tannlegene og tannpleierne ved Oris Dental har lang erfaring med Airflow, og vi benytter kun det mest moderne utstyret til behandlingen.

Er det på tide med en tannrens?

Er det mer enn et år siden sist du var hos tannlegen eller mistenker at du kan ha behov for annen tannbehandling? Da står en av våre dyktige tannpleiere og tannleger klare for å gjøre en tannundersøkelse og medfølgende tannrens.

Bestill Airflow ved en av våre klinikker

Få tennene dine renset, fjern misfarging og ivareta en frisk pust!

Ta kontakt med oss om du ønsker å kombinere andre behandlinger.