Generell tannlegebehandling

Bedøvelse hos tannlegen

Smertefri tannbehandling er ofte ønsket og anbefalt av våre tannleger når du skal til behandling. Hos noen av våre klinikker i Oris Dental kan du nå få ledningsstyrt bedøvelse med Quick Sleeper (The Wand).

Smertefri tannbehandling

Vi kan også gi deg overflatebedøvelse før selve sprøyten for å minske ubehaget av stikket, og vi er gode på teknikker som gjør selve bedøvelsesprosessen mest mulig smertefri.

Bedøvelse uten sprøyte

Quick Sleeper er en datastyrt bedøvelse som gjør at kun tennene dine blir bedøvet. Du slipper altså å miste følelsen i tunge, kinn og lepper. De aller fleste pasienter merker ingenting eller svært lite av denne bedøvelsen.

Med Quick Sleepers “The Wand” doseres bedøvelsesvesken svært langsomt inn i vevet rundt tannen, ved hjelp av en digital pumpe. Du som pasient slipper å se en sprøyte, noe som i seg selv gjør opplevelsen enklere psykologisk sett. Det er ikke uten grunn at dette verktøyet kalles for The Wand (tryllestaven). Nå kan alle med tannlegeskrekk eller sprøyteskrekk få bedøvelse. The Wand er rett og slett bedøvelse uten sprøyte.

Når kan jeg få bedøvelse?

Tannlegen vil ofte anbefale bedøvelse under behandling. Likevel er det du som selv bestemmer hvorvidt du ønsker bedøvelse eller ikke, og hvilken form for bedøvelse du eventuelt foretrekker.

Smertefri tannbehandling ved tannlegeskrekk

I tillegg til sprøytefri bedøvelse med The Wand, tilbyr vi både behandling med beroligende medikamenter, lystgass og narkose ved flere av våre klinikker i Oris Dental. Sistnevnte er spesielt aktuelt for pasienter med tannlegeskrekk.

Når du kommer til tannlegetimen din hos Oris Dental, vil tannlegen gi deg utfyllende informasjon om bedøvelse og hva som er anbefalt for den tannbehandlingen du skal igjennom. Dersom du har spørsmål du ønsker å få svar på i forkant av tannlegetimen – ta kontakt med oss!

Bestill tannlegetime hos Oris Dental i dag.