Tannlege Bergen

Tannlege Bergen i Åsane

Trenger du tannlege i Bergen eller Åsane anbefaler vi at du besøker en av landets største tannklinikker på Åsane Storsenter. Oris Dental Arken Åsane, tidligere Arken Tannlegesenter, ligger sentralt til med gode parkeringsmuligheter og er i nær tilknytning til kollektiv transport, slik at du slipper kø og trafikk. Tannklinikken i Bergen har åpent alle dager fra kl. 0700 til 2200 hverdager og 0800 til 1800 i helgene.

Kontakt klinikken direkte på telefon her: 55 19 77 50

Tannleger i Bergen ved Oris Dental Arken Åsane smiler og ler sammen.

Ved Oris Dental Arken Åsane gjør vi vårt ytterste for å gjøre behandlingen ekstra behagelig for våre kunder. Det er derfor vi har tempurmadrasser i tannlegestolene. Hos oss kan du også velge fra et rikholdig utvalg av musikk / serier som du kan se på eller lytte til fra tannlegestolen. Og hvis du er blant dem som gruer seg for å gå til tannlegen, kan kanskje vår lystgass-behandling være et godt alternativ.

Oris Dental Arken Åsane har Norges rauseste åpningstider, noe som har ført til at selv tannlegevakten ofte henviser akuttpasienter til oss. Vi holder åpent alle dager, året rundt, inkludert julaften, 17. mai og alle helligdager.

Ved akutt behov for Tannlege i Bergen

Er du i akutt behov for tannlege i Bergen utenfor normal åpningstid? Da bør du ringe vår tannklinikk på Åsane, som har åpent hver eneste dag hele året. Et akutt problem kan oppstå når du minst venter det og ingen velger når de får tannpine. Vårt aller beste råd ved tannpine er at du kommer deg til tannlegen så raskt som over hodet mulig. Dessverre er det sånn at det som forårsaker smerten har en lei tendens til å vokse seg mer alvorlig med tiden.

Kontakt klinikken direkte på telefon her: 55 19 77 50

Ved vår tannklinikk i Bergen vil du alltid blir møtt med smilende tannleger og sekretærer som gjør sitt ytterste for at Dub skal få en god opplevelse.

Svært ofte er det hull i tennene som gir tannpine. Dersom et hull i en tann ikke behandles, kan resultatet være betennelse i tannens nerve. Dette er en akutt og svært smertefull tilstand, som trenger umiddelbar behandling. Betennelse i tannkjøttet kan også gi tannverk og betent tannkjøtt kan være gingivitt eller periodontitt/pyrea.

Du kan også oppleve å få tannpine dersom du har skadet en tann? Ubehandlet tannskade, som for eksempel sprekk i en tannkrone, kan gi tannverk.

Les mer om tannbehandling ved Akutt behov for tannlege her.

Erfarne tannleger i Bergen

Vi har spesialister innen periodonti, kjeveortopedi, endodonti, kirurgi, protetikk, implantatprotetikk, kjeve- og ansiktsradiologi, snorking og søvnapné. Vi har også erfarne tannleger og tannpleiere som tar godt vare på deg – uansett tannproblematikk. Og med det siste innen moderne utstyr sørger vi for at behandlingen din er både effektiv og komfortabel. Hos oss får du grundig oppfølging før, under og etter behandling. Klinikken er godt utrustet og lokalene er tilpasset behovene til både ansatte og pasienter.

Paul-Arne Hordvik er en av landets mest erfarne tannleger. Her gir han en pasient smilet sitt tilbake ved hjelp av tannproteser.

Jeg valgte å reise til tannklinikken i Bergen, for å få satt inn proteser, hos tannlege Paul-Arne Hordvik nettopp fordi han er landets dyktigste innen sitt felt. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet.
– Anders 45 år

Studentrabatt hos tannlege i Bergen

Er du student og på jakt etter tannlege i Bergen / Åsane? Da kan vi hjelpe deg. Vi har god erfaring i å fjerne visdomstenner og er opptatt av at behandlingen skal være så smertefri som mulig. Kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale slik at vi kan finne en egnet behandlingsplan for deg. Fast studentrabatt: 10 % på all behandling (gjelder ikke tannteknikerarbeid eller tjenester kjøpt utenfra).

Tannverk i visdomstann

Visdomstenner kan skape problemer, både når de først kommer opp og senere. Hovenhet i området rundt visdomstannen er ofte det første symptomet. Du kan oppleve dårlig smak i munnen og noen ganger også nedsatt allmenntilstand med feber. Kontakt tannlegen i dag dersom du opplever smerter knyttet til dette. Noen ganger kan det være tilstrekkelig at tannlegen renser området rundt tannen, alternativt kombinert med en antibiotikakur.

Hvor finner jeg kampanjer for tannlege i Bergen?

Vi har jevnlig gode tilbud og kampanjer for både nye og eksisterende pasienter. Følg med på klinikksidene for å se hvilke klinikker som har pågående kampanjer.

Jeg trenger en tannlege i Bergen som er spesialist

Klinikken har ulike ekspertiseområder. Disse kan du lese mer om under våre behandlinger: