Generell tannlegebehandling ved Oris Dental Lysaker

Undersøkelse Tannpleie Hull – fyllingsterapi Rotfylling Trekking

Undersøkelse

Regelmessig undersøkelse hos tannlege eller tannpleier er viktig for å opprettholde god tannhelse og forebygge problemer med tenner, tannkjøtt, kjeveledd og munnhulen generelt. Hvor ofte man bør gå til undersøkelse varierer fra person til person. Det blir derfor gjort en individuell vurdering for hver enkelt, og man blir enige om hvor ofte du trenger å komme til kontroll. En standard undersøkelse består av røntgenbilder, klinisk undersøkelse, enkel rens og hygieneinstruksjon.

Dersom du er ny pasient hos Oris Dental er det viktig for oss å bli godt kjent med deg og dine tenner, samt å få kartlagt dine ønsker og behov for behandling. Ved en første gangs undersøkelse setter vi derfor alltid av ekstra god tid.

En undersøkelse hos tannlege handler ikke bare om å se etter hull i tennene. Det er mange andre tilstander og sykdommer som kan komme fra, eller vise seg, i munnhulen. Vi undersøker derfor hele munnhulen for å se etter blant annet betennelse i tannkjøttet (gingivitt og periodontitt), slimhinneforandringer, infeksjoner og sår som kan tyde på at noe er galt. Ved behov utfører vi også andre undersøkelser, f.eks. av tyggemuskulatur og kjeveledd.

Vårt mål er at ditt besøk skal være en så god opplevelse som mulig og med optimalt resultat. Våre team står klare til å gi deg helhetlig vurdering og behandling basert på ditt behov.  Vi jobber sammen i team bestående av tannlege, tannpleier og tannhelsesekretær med høy kompetanse. Vi benytter topp moderne utstyr til din undersøkelse og behandling.