Generell tannlegebehandling

Tannundersøkelse Tannpleie Hull i tennene Rotfylling Trekke tann Tannfylling  Tannlegeskrekk

Trekke tann

Noen ganger er tannen så ødelagt av tannråte at den ikke kan repareres og tanntrekking er eneste utvei. Da er det godt å gå til en erfaren tannlege som kan gjennomføre tanntrekkingen, samt gi deg råd om hvilke alternativer du har for å erstatte den trukne tannen.

Hos Oris Dental møter du erfarne og kunnskapsrike tannleger som på mest mulig skånsomt og smertefritt vis kan trekke tannen din, samt erstatte den i etterkant – dersom dette er noe du ønsker.

Når er tanntrekking nødvendig?

Å trekke tannen er som regel alltid siste utvei, og vil kun bli anbefalt i tilfeller hvor det er absolutt nødvendig. Noen ganger står også valget mellom å trekke en ødelagt tann eller å reparere den ved for eksempel rotfylling. Uansett hvordan tilstanden på din tann er og uansett hvilke muligheter du har, kan du være helt sikker på at du hos Oris Dental vil få utfyllende informasjon om dine muligheter, prisoverslag og en ærlig, faglig begrunnet anbefaling fra oss om behandlingsforløp.

Trekke tann på smertefritt vis

Ved tanntrekking vil vi alltid gi deg god lokalbedøvelse, slik at behandlingen blir helt smertefri. I enkelte tilfeller, for eksempel ved tannlegeskrekk, vil det også være gunstig å benytte seg av beroligende medikamenter eller  narkose under behandlingen.

Hvordan tanntrekkingen foregår, om man trekker ut tannen hel eller om den har flere røtter og må deles opp, vil du få vite av tannlegen i forkant av tanntrekkingen.

Bestill time hos oss i Oris Dental for trygg og smertefri tanntrekking!