Slik henviser du til våre spesialister

Vårt team av tannlegespesialister står klare til å samarbeide med deg, slik at din pasient får god behandling – raskt og trygt. Vi sikrer god kommunikasjon gjennom hele behandlingsløpet og følger opp pasienten din med høy faglig kvalitet.

Henvis via epost, telefon, post eller digitalt

Det skal være kjapt og enkelt å henvise til en spesialist i Oris Dental. Du kan selv velge om du ønsker å henvise via telefon, epost, brev eller digitalt på henvisningsplattformen Konekta. Uansett om du trives best med en manuell eller heldigital henvisningsprosess, finner du det du trenger her.

Finn din nærmeste klinikk

Ved henvisning ønsker vi følgende informasjon:

  • Beskrivelse av hva du ønsker at vi bistår med
  • Kortfattet, generell anamnese
  • Relevant odontologisk anamnese
  • Relevante røntgenbilder
  • Kontaktinformasjon til pasienten

Digital henvisning

Ved å benytte digital henvisning kan vi sikre en sømløs henvisningsprosess med trygg overføring av pasientinformasjon, raskere svar og bedre oversikt over dine henvisninger og pasientkasus. Tjenesten er gratis og heter Konekta. All informasjon ivaretas i tråd med GDPR og Norsk Helsenett.

  • Logg inn med norsk BankID og opprett en konto
    Der kan du også invitere andre fra klinikken

  • Last opp henvisning og bilder
    Du kan også skrive henvisning direkte i Konekta
  • Inviter Oris-klinikken du ønsker å sende henvisning til
    Dette gjør du ved å klikke på «inviter samarbeidsklinikk»
  • Du vil motta en epost så snart henvisningen er besvart
Send digital henvisning


Slik følger vi opp din henviste pasient

Vi vet at forberedelse og struktur fører til god og trygg tannbehandling. Sender du en henvisning til Oris Dental, kan du være trygg på at vi følger opp pasienten.

  • Vi kontakter pasienten
    Så snart henvisning er mottatt kontakter vi pasienten og avtaler tid for behandling. Vi legger stor vekt på å gi god preoperativ informasjon, slik at pasienten kan føle seg trygg og ivaretatt. Pasienten får en påminnelse om timen per SMS eller telefon.
  • Pasientjournal
    Vi oppretter en VIP-journal som kun er tilgjengelig for spesialisten det er henvist til. Slik sikrer vi at pasienten din ikke mottar markedsføring fra oss.
  • Undersøkelse og planlegging
    Vi setter av god tid til en grundig undersøkelse, utarbeider en behandlingsplan og setter opp et kostnadsoverslag.
  • Behandling
    Vi utfører kun behandling som er angitt i henvisningen, og kontrollerer alltid arbeidet. Ved eventuelle komplikasjoner tar vi fullt ansvar og holder henviser informert. Dersom henviser ønsker å være til stede under pasientens behandling, er du hjertelig velkommen til det.
  • Epikrise
    Sendes til henvisende tannlege kort tid etter behandling.