Sist oppdatert 31.08.2021

Ja, det er trygt å besøke tannlegen. I Oris Dental har vi en fagledelse som sørger for å utarbeidede rutiner som bidrar til å trygge hverdagen, både for våre kollegaer og for deg som pasient.

Is it safe to visit the dentist?

English version

Gi oss beskjed om din vaksinestatus

Dersom du har symptomer på COVID-19, eller har luftveissymptomer og ikke er testet for COVID-19, skal du ikke møte hos tannlegen før dette er avklart. Dette gjelder også dersom du er i hjemmeisolasjon eller karantene som følge av reise. Ring oss på forhånd av din time og gi oss beskjed om dette. Vi blir også takknemlige for om du gir oss beskjed om din vaksinestatus.

Ved akutte tannsmerter ring til tannklinikken og hør hva vi kan gjøre for deg.

Ved interesse kan du lese FHI sine råd til tannhelsetjenesten her, oppdatert 1. juli 2021.

Jeg trenger tannlegetime, hva gjør jeg nå?

Det er viktig for oss at du bestiller time per telefon, e-post eller via booking-skjema på nettsidene våre. Ikke oppsøk klinikken fysisk for timebestilling. Dette gjør vi for å unngå unødvendig besøk og der igjen begrense potensiell smitte.

Finn din klinikk

Jeg har fått time, er det noe spesielt jeg må ta hensyn til når jeg ankommer klinikken?

Dersom det ikke er medisinsk nødvendig ønsker vi at du kommer inn på klinikken alene. Eventuelt følge bes vente på utsiden om det er praktisk mulig. Ta gjerne kontakt med oss om dette er utfordrende.

Møt opp rett før timen din og ikke opphold deg unødvendig lenge på venterommet. Sørg også for god håndvask / desinfeksjon i det du ankommer klinikken.

Inne på venterommet ber vi deg forholde deg til 1-metersregelen, altså at du holder god avstand til andre pasienter. Når vi roper deg opp kommer vi dessverre ikke til å håndhilse på deg, selv om vi er veldig glade for å se deg! Mobiltelefonen er en smittekilde – vennligst la den ligge urørt i lommen/vesken.

Mannlig tannlege ved Oris Dental med god kunnskap om trekking av visdomstenner.

Hva kan jeg forvente under timen min?

Du er trygg i behandlingssituasjonen hos oss med våre rutiner og prosedyrer. Vi vil nok se litt annerledes ut enn du er vant til, da vi har ekstra smittevernsutstyr på i denne perioden. Men vi er fortsatt de samme blide, hyggelige menneskene bak utstyret!

Alle pasienter må skylle med et spesielt munnskyllemiddel for at vi skal redusere risikoen for dråpesmitte under behandling, og det kan hende vi legger på en beskyttelsesduk over munnen din slik at kun de tennene som skal behandles er synlige.

Vi bruker noe lengre tid pr. behandling for å kunne utføre alle våre prosedyrer korrekt. Dette for din og vår trygghet.

Jeg er ferdig med timen, hva skjer nå?

Vi tilbyr betalingsløsning per SMS, og oppfordrer deg til at du benytter deg av denne tjenesten for å unngå unødvendig besøk i resepsjonen. Spør din behandler om dette. Sørg for at du på vei ut også vasker hendene godt eller desinfiserer dem.

Ta gjerne kontakt med oss pr telefon hvis du trenger avklaring rundt disse punktene. Du som pasient kan være sikker på at vi gjør vårt ytterste for å sørge for din og vår sikkerhet, og vi gleder oss til å treffe deg igjen!

English version

Is it safe to visit the dentist?

Updated August the 31st 2021

Dear patient.

It’s safe to go to the dentist. We have thorough routines for infection control so that we can treat our patients. However, there are some important information we want you to know.

Let us know if you’ve been vaccinated

You should not go to see the dentist if you have symptoms of Covid or other respiratory related signs of infection. We urge you to take a test for Covid first to make sure there’s no risk for spread of infection. This also applies if you’re in quarantine or home isolation. Call us in advance of your appointment and let us know. We will be gratefull if you let us know if you’ve been vaccinated.

In case of acute toothache you should call the dental clinic to let us inform you of how we can help.

Parents and others who accompany will have to wait on the outside of the clinic unless it’s absolutly neccessary to be with the patient.

If you are interested you can read advice and information about Coronavirus disease from FHI here.

How to book an appointment

It is important to us that you book an appointment by phone, e-mail or via the booking form on our website. Do not visit the clinic physically for an appointment. We do this to avoid unnecessary visits and then again to limit potential infection.

Best regards,
Oris Dental

Finn din klinikk

Ta kontakt med en av våre klinikker